Sunday, January 30, 2011

salah ker?

salah ke kite membuat pahala daripada kite membuang seorang bayi yang tidak bersalah? 
andai kata kowang dalam situasi yang same adakah kowg akan buang yg tak bersalah tuh?
adakah kowg akan biarkan bayi itu hidup di dunia ini tanpa memberi kasih sayang?
jijik sangat ke hamba allah ini? memang salah kite orang2 dewasa membuat dosa yang kite sendiri dah itu dosa besar tetapi jika kite membuang lagi lah bertambah dosa kite di akhirat ..tetapi mengapa masyarakat memandang serok terhadap hamba alllah yang membuat keputusan untuk menjaga hak mereka? sebab itu adalah ANAK ISTIMEWA? ya mmg mereka istimewa tetapi kowg perasan tak manusia yang berjaya di tempat kite nie kebanyakan nyer sume dtg dri anak istimewa , segolongan anak halal pula menghabiskan mase dgn membuat keje2 tak berfaedah contohnyer hisap dadah ,ganja ,memcuri ,dan sebagainyer..
di sini sebagai seorang hamba allah boleh berkata mereka yang mempunyai NALURI seorang ibu perasaan dan firasat mereka sangat berbeza dgn mereka yang belum menjadi seorang ibu  .
seorang ibu akan mendoakan yang terbaik untuk anak mereka ,sentiasa berdoa agar menjauhkan anak mereka membuat perkara yang same seperti ibunye , mendoakan anaknyer berjaya dalam hidup dari segi pelajaran ,kerjaya dan sebagainyer 
aku juga berdoa agar mereka 'ANAK ISTIMEWA ' ini berjaya di mase akan datang , akan ku beri sokongan kepada mereka untuk meneruskan hidup untuk berjaya , dan juga memberikan semangat agar kuat menghadapi cabaran hidup yang dtg daripada ALLAH S.W.T .
                                                                  HADIAH DARI ALLAH S.W.T
                                                                                                   "SYUKURAN"

No comments:

Post a Comment